shape image
کسب درآمد به روش اینفلوئنسرهای اینستاگرام

کسب درآمد به روش اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفلوئنسرهای اینستاگرام دسته ای از بزرگترین پولساز های مجازی را تشکیل می دهند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند که هریک روش و استراتژی خاصی را برای کسب درآمد از اینستاگرام پیش می گیرند.

به طور کلی در یک دسته بندی می توان اعضای اینستاگرام را به دو بخش مخاطبان عادی (بخوانید مشتری) و مخاطبان درآمدزا (فروشندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات) تقسیم نمود. در بررسی پول سازان اینستاگرام کسانی تحت عنوان اینفلوئنسرهای اینستاگرام فعالیت می کنند. این اینفلوئنسرها هر کدام استراتژی خاصی را برای کسب درآمد از اینستاگرام پیش می گیرند. در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

اینفلوئنسر کیست؟

در ابتدا تعریفی از اینفلوئنسر راه را برای ادامه بحث راحت تر می کند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام یا به عبارتی بلاگرهای سبک زندگی اینستاگرام کسانی هستند که یک سبک خاصی از زندگی را تبلیغ می کنند و تاثیرگذاری بیشتری را نسبت به سایر اعضا دارند. اینفلوئنسرها ممکن است از بین بازیگران، فوتبالیست ها، هنرمندان، فعال محیط زیست و از هر قشر دیگری باشد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام معمولا فعالیت بالایی دارند. روزی یک پست حتما و روزی چند استوری از واجبات فعالیت های این کاربران است.

روش های مختلف کسب درآمد در اینستاگرام

یک اینفلوئنسر قوی کسی است که تاثیرگذاری زیادی روی مخاطبانش دارد. معمولا اینفلوئنسرهای قوی فالوورهای بالایی دارند و می توانند بازدید پیج و بازدید پست بسیار بالایی را داشته باشند. به پشتوانه همین مخاطب بالا اینفلوئنسرها راه های مختلفی برای کسب درامد در نظر می گیرند.

  • تبلیغات استوری و پست

همانطور که گفته شد اینفلوئنسرهای اینستاگرام بازدید بالایی دارند؛ پس بسیاری از برندها و کمپانی ها برای فروش و تبلیغات محصولات خود از این افراد استفاده می کنند. اینفلوئنسرهای مختلف به ازای هر پست و یا استوری مبالغ مختلفی را دریافت می کنند.

  • برند اسپانسرینگ

یکی از معمول ترین راه های تبلیغات اینفلوئنسر ها اسپانسرینگ یک برند یا شرکت است. به این صورت که یک اینفلوئنسر با قراردادی بلند مدت با برند خاصی در زمینه خاصی امضا می کند و طی آن قرارداد برند مورد نظر را در سبک زندگی خود به مردم معرفی می کند. اشخاصی مثل هنرمندان اشخاص بزرگ و نامدار در این شاخه جای می گیرند. مثلا تبلیغات رونالدو برای برند شامپوی کلیر از این دسته می باشد.

  • تبلیغات نامحسوس

دسته ای از اینفلوئنسرها وجود دارند که سبک خاص و متبهرانه ای از تبلیغات را پیش می گیرند. این دسته در طولانی مدت سبکی از زندگی را به نمایش می گذارند و مخاطبان بسیار زیادی را مجذوب خود می کنند. از این طریق است که اعتبار خود را بالا و بالاتر می برند و در نزد مخاطبان خود محبوب شده و به نوعی مدل تبدیل می شوند. مخاطبان آن ها کسانی می شوند که دوست دارند کارهایشان را تکرار کنند. به آن رستورانی بروند که آن ها می روند، کتابی بخوانند که آن ها می خوانند از اماکنی دیدن و از خدماتی استفاده کنند که آن ها بهره می برند. این نقطه است که آغاز درآمدزایی این دسته شروع می شود. به شکلی نامحسوس این افراد هرکجا که می روند به نوعی تبلیغ آن مکان را می کنند. بسیاری از اماکن نیز برای تبلیغات کار خود این افراد را دعوت می کنند و یا با آن ها قرارداد همکاری منعقد می کنند.

  • سلف برندینگ

دسته ای بزرگ و موفق از اینفلوئنسرهای اینستاگرام هستند که خود محصولی راتولید می کنند در اینستاگرام این محصول را به فروش می رسانند. کتابی را ترجمه ، تالیف و چاپ کرده اند. برندی از لوازم آرایشی و بهداشتی را تولید می کنندو ... مثالی دیگر از این دسته همان رونالدو که به فروش ادکلن برند خود می پردازد.

نظرات ( 0 نظر )